Skrevet av Emne: Punto Gt 1.4 turbo  (Lest 754 ganger)

Utlogget jonnyjensen

• Minuto
  • *
    • Vis profil
Punto Gt 1.4 turbo
« på: tir 13. okt 2015, 16:32 »
Heisan, har en punto gt 1.4 turbo tilsalgs
Det er en 1999 modell, altså en gt3. Gt3 vil da si den suste av de 3 versonene av punto gt som ble laga. Med jubileums interiøret. Som er helt og uten slitasje. Bilen er veldig pen å se på, går sinnsykt bra med sin lette vekt og store motor med orginalt 136hester, denne er chippet opp til ca 180.

De er mye nytt på bilen som register reim, ble byttet i april 2015. Samt vannpumpe, det er nye pluggledninger, tennplugger,coil,luftmengdemåler,div følere til både veiv,lambdasonde og sikkert noe mere jeg ikke husker. Det er nye slissede brembo skiver forran og bak, samt bremseklosser, rund baut. Det sitter en turbotrykks justerer under panseret om du skulle behøve mere turbotrykk, men ser egentlig ikke behovet da den lader 1.3 bar orginalt. Det går fært nok spør du meg :) den er ikke stylet eller senket eller noe slikt. Den har de orginale gråe turbofelgene som den kom med fra fabrikken, den har helt greie dekk bådee sommer og vinterdekk. Jeg har ikke brukt den på vinterstid, men tidligere eier har tydeligvis gjort det. Det er litt rust under men ingenting de sa noe om på eu kontrollen.

Men.. jeg sier men, den gikk ikke gjennom eu pga følgende. Eksoslekasje, det lekker litt fra en biltema rørkobling under bilen, og det er noe galt med bremse reduksjons ventilen bak. Jeg personlig ante ikke hva det var ,så fikk forklart att det er no fjærbelastnings greier som fordeler bremsetrykket eller noe sånt, iallefal, den ene fjæra hadde hoppet av og var borte, så det må settes på en ny. Den som satt på andre siden bak gikk treikt å måtte smøres opp., det var ikke noe big deal sa mekanikeren, men det som derimot var ett problem var att injector dyse lampa i bilen lyste, sammens med key code lampen, dette lyser pga bilen orginalt hadde en startsperre. Da bilen ble chippet ,så er chippen programert til åskru av startsperren, dette i segselv funker bra som bare det,bilen starter å går som den skal den. Men ipgmed den brune nøkkelen (master key)som orginalt skal kunne skru av startsperra ikke eksisterer å jeg bare har den blå nøkkelen, så vet jeg ikke helt hvordan jeg skal få fiksa det. Iogmed det ikke er en farlig feil å jeg ikke er så teknisk anlagt. Så har du litt peiling å finner ut av det så er det en kjempe festlig bil, ellers er den helt rå som banebil sikkert.

Jeg skulle gjærne ha beholdt den men kjerringa synes jeg har brukt formye penger på den allerede, pluss at jeg smalt a på tjukka for en tid tilbake, så har jeg fått  klar ordere om å selge punton.... sukk.  Iallefall da, så har jeg også en delemotor som er forholdsvis hel, den har også en hel fungerende girkasse,samt turbo osv, den er ikke havarert eller noe, men har liggi ute ett års tid under pressending, så det må nok demonteres å renses om du skal bruke noen komponenter derifra. Jeg er åpen for forslag og bud iallefal for jeg ser ikke att jeg kommer klare å få orden på den og samtidig sjonglere kjerring og unger samtidig. Den har skiltene på, årsavgifta er betalt. Men det er avskiltingsbegjæring på den da. Men ingen heftelser. Regnr er BD 34601

Utlogget jonnyjensen

• Minuto
  • *
    • Vis profil
Sv: Punto Gt 1.4 turbo
« Svar #1 på: tir 13. okt 2015, 18:37 »
Jeg kan nåes på tlf 97680095.

Utlogget jonnyjensen

• Minuto
  • *
    • Vis profil
Sv: Punto Gt 1.4 turbo