Skrevet av Emne: Humørsyk Spider -hjelp!  (Lest 480 ganger)

Utlogget Roy H Haddal

• Novellino
  • *
    • Vis profil
Humørsyk Spider -hjelp!
« på: søn 15. mai 2016, 19:37 »
Min humørsyke Spider slår til igjen 😠 Stoppet midt i et kryss og nektet å starte igjen. Når jeg kinner blåser det tilbake gjennom forgasseren. Har sjekket tenning - det viste seg at fordeleren hadde vridd seg( dårlig strammet) justerte den, og regnet med at alt var OK, men nei, samme symptom fortsatt. Registeret er rett. Har skiftet coil,  fordelerlokk, ledning fra coil til fordeler.. Bilen får bensin... Skjønner ingenting. Det er et eller annet som er galt med tenningslåsen tror jeg, men vet ikke om det er noen sammenheng her. Har av og til måttet koble ledninga som går til coil ( rosa) til INT som har strøm hele tiden for å få start, men så har jeg koblet tilbake og alt har fungert igjen..????

Utlogget Abarth

• Novellino
  • *
    • Vis profil
Sv: Humørsyk Spider -hjelp!
« Svar #1 på: man 23. mai 2016, 21:13 »
Hei
er du helt sikker på at tenning er riktig, så det er nr 1 som tenner når den er på merket.  går bilen også nå om du setter strøm direkte på coilen, om du er i tvil om det er noe feil med tenningslås kan du jo legge opp en egen bryter til tenning, event om du ikke nå får start kan det være dårlig kontakt i sikringsboksen, ledn fra coilen går via denne. Det var feilen på 127 min. stoppa på litt ugunstige steder, å da self med samboeren som sjåfør. 
Ta av coilledn å hold den ca 1 cm fra gods da skal du ha god gnist, men er det sånn at bilen blåser tilbake i forgasser så tyder det på feiltenning, Dumt spm .men er du helt sikker på at du har fått pluggledn på rett plass