Skrevet av Emne: Fjærer  (Lest 275 ganger)

Utlogget Rakkar

• Minuto
  • *
    • Vis profil
Fjærer
« på: tor 18. mai 2017, 19:43 »
Hei !
Søker originale fjærer til Spider 1981.

Utlogget wiggo

• Mezzano
  • **
  • Fredrikstad
    • Vis profil
Sv: Fjærer
« Svar #1 på: fre 19. mai 2017, 14:07 »
Har du prøv de vanlige -  Spider Point, Del Priore, Holtmann & Niedergerke, Arnold

Utlogget Rakkar

• Minuto
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 på: lør 20. mai 2017, 07:53 »
Del Prior har jo en grei nettside. Takk
Jeg er nå ny Spider eier og det er sports-fjærer, koniske/progressive, på bilen.
Lurer på om det er bedre med de originale for norske småveier ?
Noen som har erfaringer ?
Roy

Utlogget wiggo

• Mezzano
  • **
  • Fredrikstad
    • Vis profil
« Svar #3 på: ons 24. mai 2017, 23:41 »
Kanskje litt personlige preferanser på hva slags bilkjøring man liker?

Har en std. 2000 Spider med orginalunderstell og ELSKER å cruise med den. Ofte litt lengre turer. Cafe-racer in-spe?
Volumex'en med ettermontert sportsunderstell (mer 'sport' enn det orginale) er FANTASTISK morsom på svingete veier. Men orker nok ikke 50 mil/dag.

"Best" kan være så mye, for ulike personer og situasjoner... :D

Utlogget Rakkar

• Minuto
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 på: tor 25. mai 2017, 14:35 »
Cruise er det jeg og ønsker  !
Og humpete veier er det nok av på innlandet.
Men hva er den kommersielle betegnelsen på de originale fjærene ? Altså hvor får jeg kjøpt dem .
Nå røyk jo tenningslåsen da. Får ny fra tyskland. .

Utlogget Jon

• Minuto
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 på: søn 01. okt 2017, 23:21 »
Du har sikkert montert nye fjärer, ettersom inlegget er relativt gammelt. Bilene ble levert med to forskjellige fjärer fra verk, noe ikke alle er klar over, men som er aa lese i verkstedliteraturen. D.v.s. noen biler gaar paa stylter. Jeg skiftet ut fjärene paa min BC1 med progressive fra gb-motorentechnik.de uten at bilen ble mindre komfortabel. Senkingen er derimot, subjektiv, mindre enn de fra verk korte fjärene som jeg hadde paa min gamle 124. Hvis du vil ha ordentlige kjöreegenskaper paa en 124, uten aa kjöre med nyrebelte (gul Koni), anbefaler jeg for Bielstein, som demper paa stuk og ikke paa trekk. Da ungaar du den typiske "dive-in " som disse bilene, kostruksjonbetinget, har.

Utlogget Rakkar

• Minuto
  • *
    • Vis profil
Motor vil ikke gå under 2000 rpm
« Svar #6 på: man 09. okt 2017, 09:32 »
Hei igjen og takk for innlegg.
Da jeg var ute og kjørte med min 1981 spider 2000 sa den plutselig pfiffbangkræsj og  det irriterer en tunnel.  Jeg fikk trilla ut og etter en stund trilla den I gang og alt virka normalt ikke et par minutter. Så var tenninga ute av funksjon. Nå har jeg den trygt hjemme og har bytta temp-sensor på T'en og sjekka andre sensorer. Og nå starter den og går; men bare med gasspådrag over 2000 rpm.
Søker etter feil, men står fast .
Noen gode forslag ?
Roy