Mitt X1/9 prosjekt har fortsatt slik

Sist vinter (2015/2016) stod bilen hos Polly Motorsport for å tilpasse forgassere. Først blei motor målt og justert mekanisk. Kamaksel som stod i topplokk fra Midwest Bayless i USA
"performance cylinder head" hadde for dårlig spec. Ny kamaksel med ønsket spec. blei bestilt og montert. Denne gjorde store forbedringer. Likevel lot ikke de 4 (2.doble) forgasserene seg justere/korrigere. Ok på full gass, men for dårlig ved lavere pådrag. Kinakopi

Original manifold og forgasser (Weber 34 DATR 7/250 L8) blei montert, og dyser borret opp. Denne gav samme toppeffekt som de 2 doble fra USA, men her med god momentkurve på lave pådrag også. Fikk ut ca 90 hk på bakhjul med dette. Er nå en motor som puster godt og er veldig turtallsvillig. Kjører med original luftfilter, som gir kaldere luft til motor. Har prøvd med et åpent K & N filter uten noe forbedringer. (x19partsholland.nl har noen fine åpne

)En del mere lyd fra grenet exshaust og ny tilpasset potte, med utløp på begge sider bak. Grenrør og potte fra CSC hadde nok vært er godt alternativ her? I ettertid ser en at jeg skulle startet motorprosjektet etter instrukser fra Polly Motorsport førs. Det hadde spart meg for tid og penger. Var ikke klar over at det fantes et slikt verksted i Bergen. Kjente kun til Reptec Auto 23 fra før. Planen min har jo hele tiden vært å utføre en lett motortrimming på originalmotor for gatebruk.
Håper på bedre bremseefekt etter montering av kraftigere bremser fremme.